Mohamad Reza Baghbani

وبلاگ محمد رضا باغبانی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

Mohamad Reza Baghbani

وبلاگ محمد رضا باغبانی

فارسی نویسی در گادو انجین - (متن‌های ایستا)

يكشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ
برای فارسی نویسی در گودوت انجین ابتدا باید فونت خود را import کنید.




1.از منوی import گزینه font را انتخاب کنید.


2. در پنجره جاری (Font Import) در بخش Source Font فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. (پیشنهاد استفاده از فونت‌هایی‌ست که با b یا _f شروع می‌شوند)

3. در بخش Source Font Size اندازه فونت را مشخص کنید.

4. در بخش Dest Resource محل ذخیره فونت را مشخص کنید.

5. درسمت راست، بخش Options گزینه Mode را برروی Unicode تنظیم کنید.

6. در فیلد Text متنی برای نمونه وارد کنید(البته متنی که در حال تایپ آن هستید دیده نمی‌شود باید به همین روش  Settings/Editor Settings/Global/font را به گونه ای تعیین کنید که قابلیت نمایش متن فارسی و لاتین را داشته باشد برای نمونه فونت adobe arabic)

7. بر روی دکمه import کلیک کنید.

8. نُود مورد نظر را انتخاب کنید (نُود مورد نظر ما در اینجا یک Button است)

9. فونتی که در مرحله قبل import کردیم را در این مرحله انتخاب می‌کنیم همانند تصویر زیر :


10. حال برای فارسی نویسی می‌توان از نرم‌افزار LeoMoon ParsiNegar استفاده کنید.
و اما این روش برای متن‌های استاتیک بود برای مثال متن‌هایی که قبلا در کد یا ویژگی هر نُود تعریف کرده‌ایم.
اما اگر بخواهیم داخل گیم متن‌های دینامیک داشته باشیم به طور مثال نامی که پلیر برای خود انتخاب می‌کند تابعی نوشته‌ام که در پست بعد قرار خواهم داد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۳
محمد رضا باغبانی

نظرات  (۲)

بسیار عالی. البته من شک دارم این جواب بده. چون مجبور شدم برای اینکار خود سورس رو از بیس بیلد کنم و تو این مسیر از یکی از دوستان خیلی کمک گرفتم تا به سرانجام رسید.
بابت پاسخ سریعتون خیلی ممنونم.
سوال دیگه ای که دارم نحوه درون پرداخت کردن برنامه ها تو بازار هست یا نحوه استفاده از عدد
پاسخ:
خواهش میکنم.
این روش رو s3 بنده و AVD هم پاسخگو بود ...
اگه مستنداتی راجب این کارتون نوشتین که خیلی خوبه ما رو هم بی نصیب نگذارید...
برای پرداخت درون برنامه یا تبلیغات باید ماژول اندروید اون رو ساخت :
برای نمونه قابلیت هایی که تو ماژول میشه پیاده کرد این هاست :
  • Analytics
  • In-app purchases
  • Receipt validation
  • Install tracking
  • Ads
  • Video ads
  • Cross-promotion
  • In-game soft & hard currencies
  • Promo codes
  • A/B testing
  • Login
  • Cloud saves
  • Leaderboards and scores
  • User support & feedback
  • Posting to Facebook, Twitter, etc.
  • Push notifications

تو این صفحه توضیحات و مثالش هست البته من پیگیر این قسمت نشدم و فکر می‌کنم سوادمم قد نده ...

به هر حال اگر به نتیجه‌ای رسیدین خیلی دوست دارم که حاصل رو به اشتراک بگذارید(البته که به صلاح خودتون) .

پاینده باشید.



من هم برای عدد و هم برای بازار کتابخونه های jar اش رو از دوستی گرفتم.منتهی مشکل اینه که انگار این کتابخونه ها همین چندی پیش دچار تغییر شدن.
. بعدش دیگه مهم نیست. شما میای با یه خط کد انجین رو از سورس کامپایل میکنی و یه بیلد برای خودت داری.ماژولهاشم داری.
من مستندای ننوشتم منتهی mrezaei تو گیتهاب براش کتابخونه گذاشته و میشه با اون فارسی رو اکی کرد.
خود تیم گودو نمیاد استفاده کنه چون میگه متابخونه هایی که برای فارسی ساپورت هستن اپن سورس نیستن یا مثلا اجازه استفاده در کنسولها و موبایلها رو نمیدن و مشکل مجوز داره چون میخواد فول اپن سورس بمونه!
پاسخ:
سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی