فارسی نویسی در گادو انجین - (متنهای ایستا)
يكشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ
برای فارسی نویسی در گودوت انجین ابتدا باید فونت خود را import کنید.
1.از منوی import گزینه font را انتخاب کنید.
2. در پنجره جاری (Font Import) در بخش Source Font فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. (پیشنهاد استفاده از فونتهاییست که با b یا _f شروع میشوند)
3. در بخش Source Font Size اندازه فونت را مشخص کنید.
4. در بخش Dest Resource محل ذخیره فونت را مشخص کنید.
5. درسمت راست، بخش Options گزینه Mode را برروی Unicode تنظیم کنید.
6. در فیلد Text متنی برای نمونه وارد کنید(البته متنی که در حال تایپ آن هستید دیده نمیشود باید به همین روش Settings/Editor Settings/Global/font را به گونه ای تعیین کنید که قابلیت نمایش متن فارسی و لاتین را داشته باشد برای نمونه فونت adobe arabic)
7. بر روی دکمه import کلیک کنید.
8. نُود مورد نظر را انتخاب کنید (نُود مورد نظر ما در اینجا یک Button است)
9. فونتی که در مرحله قبل import کردیم را در این مرحله انتخاب میکنیم همانند تصویر زیر :
10. حال برای فارسی نویسی میتوان از نرمافزار LeoMoon ParsiNegar استفاده کنید.
و اما این روش برای متنهای استاتیک بود برای مثال متنهایی که قبلا در کد یا ویژگی هر نُود تعریف کردهایم.
اما اگر بخواهیم داخل گیم متنهای دینامیک داشته باشیم به طور مثال نامی که پلیر برای خود انتخاب میکند تابعی نوشتهام که در پست بعد قرار خواهم داد.
۹۴/۱۲/۲۳
بابت پاسخ سریعتون خیلی ممنونم.
سوال دیگه ای که دارم نحوه درون پرداخت کردن برنامه ها تو بازار هست یا نحوه استفاده از عدد